مقالات

آشنایی با انواع لامپ

لامپ کم مصرف سفید | خرید تجهیزات و لوازم الکترونیکی در فروشگاه لوازم الکترونیک مهرنور

لامپ شاید در ظاهر وسیله ساده‌ای به نظر بیاید، اما انواع متفاوتی دارد که لازم است در مورد آنها بدانید. لامپ شما، منبع نور و روشنایی تان است. بنابراین نوع لامپی که می خرید تعیین می کند فضای خانه تان چطور به نظر برسد. در ادامه با تعدادی از انواع لامپ‌ های موجود در بازار و لامپ های کم مصرف سفید آشنا شوید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی با فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک مهرنور  تماس بگیرید.

انواع لامپ

لامپ‌‌هایی که امروزه مورد استفاده قرار می‌گیرند، در انواع مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند. از زمان کشف برق و اختراع لامپ، ساخت این وسیله پرکاربرد دائما در حال پیشرفت بوده است. هرکدام از انواع لامپ‌ها مشرف‌های متفاوتی دارند و در مکان‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. در مقایسه با دیگر لامپ‌ها یکی از انواع بهترین آن‌ها لامپ‌های سفید کم مصرف می‌باشند. حال در ادامه به معرفی انواع لامپ‌های موجود در بازار می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای خرید انواع لامپ و تجهیزات و لوازم الکترونیکی به سایت فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک مهرنور مراجعه کرده و یا با ما تماس بگیرید.

لامپ رشته ای

نوع قدیمی و سنتی از لامپ ها را لامپ رشته ای تشکیل می دهد که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می گیرند و جای خودشان را به گزینه های کم مصرف تر و ال ای دی ها داده اند. این نوع لامپ، نور درخشانی ایجاد می کند که باعث احساس راحتی و زیبایی بیشتر در فضای منزل می شود.

لامپ های LED SMD

SMD نوعی فناوری است که در آن قطعات الکترونیکی بدون ایجاد سوراخ و تنها با لحیم کاری روکار به بورد متصل می شوند. این فناوری در لامپ های LED منجر به طراحی نوع جدیدی از لامپ های LED شد که از کاربرد زیادی برخوردارند و موجب افزایش طول عمر و بازدهی بهتر لامپ شده است. کنار هم قرارگرفتن تعداد زیادی از این لامپ های کوچک SMD، نوری مناسب ایجاد می کند. این لامپ ها پخش نور زیادی دارند و امروزه لامپ های حبابی و شمعی زیادی به دلیل این ویژگی با چنین تکنولوژی تولید می‌شود.

انواع لامپ های فلورسنت فشرده

لامپ فلورسنت فشرده یا CFLS ، ۷۵ درصد کمتر از لامپ های رشته ای انرژی مصرف می‌کند و عمرش هم طولانی‌تر است. تفاوت این لامپ ها با لامپ رشته ای این است که تناژ رنگی‌شان نسبتا سرد است و حاوی جیوه هستند. با اینکه میزان جیوه به کار رفته در این لامپ ها خیلی کم است؛ اما به معنی این نیست که نباید مراقب باشید.

لامپ کم مصرف سفید | خرید تجهیزات و لوازم الکترونیکی در فروشگاه لوازم الکترونیک مهرنور

لامپ‌های LED فیلامنتی

این نوع لامپ ها ظاهری شبیه به لامپ های رشته‌ای دارند و به همین جهت به آن‌ها لامپ های LED رشته‌ای هم گفته می شود. در داخل لامپ های فیلامنتی مجموعه‌ای از LEDهای ریز کنار هم قرار داده می شوند. این لامپ‌ها به علت طراحی زیبایی که دارند بیشتر برای چراغ های تزئینی و زینتی مورد استفاده قرار می گیرند و برای کسانی که به شکل ظاهری لامپ های رشته ای علاقه دارند جایگزین مناسبی محسوب می شوند.

این لامپ ها پخش نور چندان زیادی ندارند اما زیبایی آن‌ها خیره کننده است. همین موضوع استفاده از آن‌ها را در مکان هایی مانند کافی شاپ ها که زیبایی مهم تر از میزان پخش نور است گسترش داده است.گفتنی است که یکی از بهترین لامپ‌ها، لامپ های کم مصرف سفید هستند.

لامپ هالوژن

لامپ هالوژن نوری سفید و مشابه نور طبیعی روز به فضای منزلتان خواهد داد. این نور به عنوان یک نور وظیفه‌ای عالی عمل می کند و مصرف انرژی‌شان ۱۰ الی ۲۰ درصد کمتر از نور رشته ای است.

در کنار لامپ های معمول داشتن چراغ قوه در منزل به عنوان یک نور وظیفه ای سیار توصیه می شود. انواع بهترین چراغ قوه ها گزینه‌های مناسبی هستند برای وقت هایی که نور وظیفه‌ای ثابت موجود در منزل کفاف کاری را که باید انجام دهید، نمی دهد یا به علت ثابت بودن، نقطه مد نظرتان را روشن نمی کند.

لامپ های LED

اگر برای روشنایی منزل خود از لامپ های رشته ای استفاده می کنید، اکنون وقت آن رسیده که این روشنایی را به وسیله لامپ LED تأمین کنید.

لامپ LED طول عمر قابل توجهی (درحدود ۲۰ سال) دارد و بسیار مقرون به صرفه است.

حالا زمان مناسبی است که لامپ های منزل خود را به چراغ های LED تغییر دهید. این گونه لامپ ها پیشرفت های قابل توجهی را در طول سالیان گذشته داشته اند، بنابراین بهتر است که پس از گذشت چندین دهه از به کار بردن لامپ های رشته ای، آرامش و نور گرم خانه خود را به دست لامپ های LED بسپاریم.

لامپ ال ای دی LED، درست به اندازه لامپ فلورسنت به صرفه و اقتصادی است؛ به علاوه این که از نظر دوام، تقریباً سه برابر بیشتر از فلورسنت عمر خواهد کرد. از لامپ ال ای دی بیشتر بعنوان نور وظیفه ای استفاده می شود، چون نورش نسبت به فلورسنت مستقیم و تندتر است. جالب است بدانید نور ال ای دی شبیه نور خورشیدی لامپ رشته‌ ای است؛ اما کمتر داغ می شود. قیمت لامپ ال ای دی طبق معمول نسبت به فلورسنت گران تر خواهد بود و دلیل آن نیز به صرفه بودن لامپ های کم مصرف سفید است.

دسته بندی لامپ ها به لحاظ شکل ظاهری

لامپ ها در شکل ها و با طراحی های ظاهری متنوعی تولید می شوند. از پرمصرف ترین اشکال لامپ ها می توان به لامپ های حبابی، اشکی و شمعی اشاره کرد. معمولا در سرپیچ ها و چراغ های معمولی از لامپ های حبابی استفاده می شود و در چراغ های تزیینی و آویز لامپ های شمعی و اشکی مورد استفاده قرار می گیرند

  • لامپ حبابی
  • لامپ شمعی
  • لامپ اشکی

اما پارامتر دیگری که در دسته بندی لامپ ها از اهمیت بالایی برخوردار است نوع پایه‌ی آن هاست. در لوازم مختلف روشنایی باتوجه به نوع سرپیچ باید از لامپ مناسب آن استفاده شود. از پرکابردترین نوع پایه ها می توان به پایه‌ی E27 که لامپ های رشته ای معمولی ۱۰۰ وات دارای این نوع پایه هستند اشاره کرد. همچنین معمولا لامپ های شمعی و اشکی که در چراغ های آویز مورد استفاده قرار می گیرند از پایه‌ی E14 برخوردار هستند.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک مهرنور ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم  و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *