مقالات

المنت بخاری برقی از چه نوع المنتی است؟

المنت بخاری برقی | بخاری برقی پیراسته | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی مهرنور در کرج

تا مدت‌ها قبل تنها وسایل گرمایشی که در خانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، بخاری‌های گازی بودند. اما این روزها بخاری های برقی با وجود داشتن مزایای زیادی که دارند در کنار بخاری‌های گازی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و با پیشرفت تکنولوژی رفته رفته در مدل ها و انواع گوناگونی تولید شده‌اند. از دلایلی که باعث شده بخاری‌های برقی بسیار پرطرفدار شوند می‌توان به افت هزینه، ایمنی قابل قبول، قدرت و راندمان بالا، قابلیت انتقال گرما به مسافت های طولانی، عدم تولید گاز های سمی و حمایت از محیط زیست اشاره کرد. وسیله‌ای که در بخاری های برقی موجب تولید حرارت و گرما می‌شود، المنت‌های برقی هستند. در این مقاله به انواع المنت های استفاده شده در بخاری های برقی می‌پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی مانند بخاری برقی پیراسته به فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج مراجعه کنید.

انواع المنت های بخاری برقی

 با توجه به این که در بعضی از مناطق کشور هنوز گاز وجود ندارد، برق نعمت بزرگی است که در بیشتر نقاط کشور مورد استفاده است. همین امر موجب افزایش محبوبیت بخاری های برقی در بین مصرف کنندگان شده است. بخاری های برقی از وسایلی هستند که از المنت به عنوان تولید کننده حرارت استفاده می‌شود. به عبارتی می‎توان گفت حجم قابل توجهی از بخاری های برقی با وجود المنت کار می‌کنند. بخاری های برقی با توجه به نوع المنتی که در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد به سه گروه متفاوت تقسیم می‌شوند. در ادامه به معرفی انواع این سه نوع می‌پردازیم.

المنت بخاری برقی فن دار

از بهترین نوع بخاری برقی ها می‌توان به بخاری برقی های فن دار اشاره کرد. در این نمونه از بخاری‌ها، از یک فن پرقدرت استفاده می‌شود. در سیستم این دستگاه بعد از تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی توسط المنت ها، یک فن پرقدرت باعث پخش گرمای تولید شده در محیط می‌شود. با توجه به فن موجود در این دستگاه، بخاری برقی های فن دار بسیار مناسب برای استفاده در فضاهای بزرگ و عظیم است. یک ترموستات در این بخاری وجود دارد که با افزایش گرما، دستگاه را خاموش کرده و موجب افزایش ایمنی در آن می‌شود.

بخاری‌برقی تابشی

نوع دیگری از بخاری ها وجود دارد که با پسوند تابشی از آن‌ها یاد می‎شود. در این ابزار نیز از المنت برای تابش حرارت و گرما استفاده می‌کنند. المنت استفاده شده در این بخاری، المنت های میله ای هستند. پس از تولید انرژی گرمایی بوسیله این المنت های میله‌ای، انرژی تولید شده به سطح صیقلی تابیده شده و بازتاب آن محیط اطراف را گرم می‌کند.

المنت بخاری برقی | بخاری برقی پیراسته | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی مهرنور در کرج

بخاری‌برقی کانوکتر

مهم ترین ویژگی این نوع بخاری برقی ها، ابعاد بزرگ آن است. این بخاری ها که برای استفاده در فضاهای بزرگ تولید می‌شوند، با استفاده از فن و یا با کمک گرفتن از سطح بازتاب کننده انرژی ساخته می‌شوند. این بخاری ها به دو دسته تابشی و فن دار طبقه بندی می‌شوند. برخلاف اینکه نمونه های فن دار بسیار پر سر و صدا هستند، در نمونه های تابشی آن هیچ سر و صدایی به گوش نمی‌رسد.

نوع المنتی که در بخاری های برقی مورد استفاده قرار می‌گیرد با توجه به مکان مورد استفاده متفاوت خواهد بود. برای خرید بخاری برقی مناسب و با کیفیت پیراسته، به فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور مراجعه کنید.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد. برای خرید انواع بخاری برقی مدل پیراسته با کارشناسان ما در فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *