مقالات

انواع نوار چسب برق‌

چسب برق سیاه | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

در صنعت برق یکی از نقاط مهم و حساس، محل اتصالات سیم‌های الکتریکی هستند. به همین منظور برای محافظت از این محل اتصالات، از نوار چسب های برق استفاده می‌کنند. برای شناخت بیشتر این محصول، با ما در ادامه مطلب همراه باشید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی مانند انواع چسب برق سیاه با فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج تماس بگیرید.

نوار چسب برق سیاه و مزایای آن

چسب برق سیاه یک نوع چسب است که به فشار حساس بوده و به منظور عایق نمودن سیم‌های برق و دیگر موارد حامل جریان مورد استفاده قرار می‌گیرند. جنس آن‌ها از نوع پلاستیک بوده و نوع وینیل محبوب‌ترین آن‌هاست. دلیل محبوبیت این نوع چسب نیز قابلیت کشسانی بالا و دوام طولانی مدت آن است. چسبندگی این چسب بسیار زیاد است و زمانی که دور سیم بپیچد به آسانی جدا نمی‌شود. موارد استفاده چسب های برق، سیم کشی ساختمان، برق کشی خودرو، سیم کشی صنایع و دستگاه های صنعتی و حتی عایق کردن سطوح خاص می‌باشد.

مزایای چسب برق

انواع چسب های برق سیاه همانند سایر محصولات صنعتی، مزایای ویژه‌ای دارد. از جمله مزایا و کاربردهای آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چسبندگی بسیار زیاد

این چسب نواری‌ها به راحتی از ناحیه مورد نظر جدا نشده و برای جدا کردن آن نیاز به ابزاری مانند چاقو یا قیچی داریم.

تحمل حرارتی بالا

چسب‌ برق های سیاه تحمل حرارتی بالایی دارند؛ همین امر موجب می‌شود زمانی که ولتاژ سیم بالا برود و سیم گرم شود از خطر آتش سوزی جلوگیری کند.

چسب برق سیاه | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

رنگبندی چسب برق

انواع نوار چسب برق سیاه با توجه به ولتاژهای متفاوت، در رنگ‌های مختلفی وجود دارند. افراد متخصص فقط از نوار چسب مشکی برای عایق بندی استفاده می‌کنند. دیگر رنگ‌های موجود در انواع نوار چسب‌ها به منظور نشان دادن سطح ولتاژ و فاز سیم مورد استفاده قرار می‌گیرند. نام دیگر سیم‌ها برق رنگی، نوارهای فازی نیز می‌باشد. انواع نوارهای فازی در رنگ‌های زیر موجود می‌باشد:

  • چسب برق سیاه : ولتاژ پایین و فاز دوم
  • قرمز: پوسته و برق ۴۱۵ ولت سه فاز
  • آبی: ولتاژ پایین، پوسته خنثی، برق ۲۳۰ ولت
  • قهوه ای: ولتاژ پایین و فاز اول
  • نارنجی: پوسته و ابزارهای باغبانی
  • زرد: پوسته، سیم‌ کشی های ۱۱۰ ولت
  • سبز و زرد: اتصال به زمین
  • خاکستری: ولتاژ پایین و فاز سوم

کاربرد نوار چسب

با توجه به این مورد که متصل کردن سیم‌های برق به یکدیگر روش خاصی نداشته و با پیچیدن به یکدیگر متصل می‌شوند، پس وجود روکش برای محافظت از آن‌ها ضروری است. به همین منظور از چسب برق سیاه برای پوشاندن سیم‌های لخت استفاده می‌کنند.

از طرفی، با توجه به چسبندگی بالایی که این چسب‌ها دارند علاوه بر کارهای سیم کشی از نوار چسب‌ها به منظور مصارفی که نیاز به چسباندن و یا پوشاندن سطح دارند، استفاده می‌کنند.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور  در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم  و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *