مقالات

سیم و کابل استاندارد

سیم و کابل استاندارد | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

برای همه ما حداقل یکبار این اتفاق افتاده است که برای خرید سیم و کابل به مغازه‌های الکتریکی مراجعه کردیم. ممکن است برای خرید خرید این سیم و کابل گاهی گاهی چند متر سیم آنتن یا چند متر سیم نایلونی روکار یا حداکثر یک کابل دو رشته با سطح مقطع پایین گرفته باشیم. حال باید بدانیم کدام سیم و کابل برای خرید مناسب هستند؟ در این مطلب با ارائه نکات سعی کرده‌اینپم که بتوانیم شما را در خرید یک سیم و کابل مناسب و استاندارد راهنمایی کنیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی با فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج تماس بگیرید.

در خرید یک سیم و یا کابل استاندارد به چه نکاتی توجه کنیم؟

با مرور زمان و افزایش بدون سابقه قیمت مس، اکثر تولید کنندگان و مصرف کنندگان سیم و کابل به این فکر افتاده‌اند که آلومینیوم را جایگزین مس کنند. این انتخاب برای انتقال و توزیع نیروی برق انتخابی مناسب است اما در مصرف عمومی و سیم کشی‌های داخلی اشکالات فنی را بوجود میآورد.

گفته شده که مقدار زیادی از سیم و کابل هایی که در ایران تولید می‌شوند، دارای استاندارد مناسبی نیستند. از دلایل مهم این ادعا نیز آتش سوزی‌هایی است که در سطح شهرها اتفاق می‌کند. همین امر موجب می‌شود که انتخاب یک سیم و کابل استاندارد، بسیار اهمیت دارد. طبق آمار اعلام شده توسط سازمان آتش نشانی، حدود ۵۰ درصد آتش سوزی ها بر اساس اتصالی کابل های ساختمان ها اتفاق می‌افتد.

خریدارانی که حدود چند هزار تامین کننده دارند و در اصطلاح به آن‌ها خریداران حرفه ای نیز گفته می‌شود، لیستی شامل عرضه کنندگان معتبر پذیرفته شده را تهیه کرده تا در زمان نیاز به یک کالا یا خدمات خاص در کوتاه ترین زمان بتوانند به نیاز خود دسترسی داشته باشند. از دلایل دیگر تهیه این لیست‌ها نیز نظارت بر خرید پیمانکاران از سمت شرکت کارفرما می‌باشد.

سیم و کابل استاندارد | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

وجود استاندارد کیفیت

تولید کردن سیم و کابل، دارای استانداردی اجباری است. این یعنی برای مصارف داخلی به منظور تولید سیم و کابل های استاندارد، تمامی سیم و کابل های تولید شده باید از استاندارد ملی طبق قانون اصلاح قوانین و مقررات موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران پیروی کنند.

به همین دلیل، تولید کنندگان سیم و کابل باید پروانه کاربرد علامت استاندارد را برای محصولات خود دریافت کرده و در صورت نیاز مصرف کننده، اطلاعات را به آن‌ها ارائه دهند. عموما برای تولیدات واجد شرایط و دارای استاندارد مستقل ملی، یک پروانه صادر می‌شود. در صنعت سیم و کابل نیز با توجه به نوع محصول و ولتاژ کاری آن استانداردهای مختلف در نظر گرفته شده است. برای مثال، استاندارد ۳۵۶۹ قسمت اول برای کابل‌های قدرت با ولتاژ اسمی ۱ کیلوولت می‌باشد.

به همین دلیل مشخصات ساختار و کارکرد انواع سیم  و کابل های استاندارد، باید بر طبق ملزومات استاندارد مرجع مربوطه باشند. بی شک تفاوت اصلی سیم و کابل‌های تولید شده توسط تولید کنندگان معتبر داخلی با نوع تقلبی آن‌ها, عدم هماهنگی و تطابق ویژگی های آن ها با الزامات استاندارد است.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور  در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *