مقالات

لامپ هالوژن و انواع آن

لامپ هالوژن و انواع آن

لامپ هالوژن LED و SMD و COB

لامپ های هالوژنی از انواع جدید لامپ ها هستند که در واقع شکل تغییر یافته ای از لامپ های رشته ای می باشند و نور مناسبی را در فضا منتشر می سازند.  به همین دلیل این گروه از لامپ ها امروزه کاربرد گسترده ای یافته اند. انواع لامپ هالوژن LED ، لامپ هالوژن SMD و لامپ هالوژن COB از مدل های مختلف این محصولات هستند که کاربرد گسترده ای دارند و می توان از آنها برای تامین روشنایی در محیط های مختلف استفاده کرد.

انواع لامپ هالوژن سقفی LED ، هالوژن اس ام دی و هالوژن COB محصولاتی هستند که نسبت به هالوژن های قدیمی مصرف برق کمتری دارند و می توانند در محیط های مختلف علاوه بر تامین روشنایی به تزیین فضا نیز کمک کنند. از مزایای مهم لامپ های هالوژن جدید این است که دارای شکل ظاهری زیبایی هستند . همچنین می توانند به صورت توکار در سقف سالن ها ، اداره ها ، منازل ، سالن های کنفرانس و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

 انواع لامپ هالوژن سقفی  :

  • لامپ هالوژن LED (لامپ هالوژن سقفی)

لامپ های هالوژنی ال ای دی دارای اندازه ها و توان های مختلفی هستند که تکنولوژی به کار رفته در این لامپ ها استفاده از دیود های LED است که در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و با جریان برق از آنها نور مناسبی را تولید می کنند. نور چراغ های ال ای دی هالوژنی بستگی به تعداد LED ها دارد و هرچه تعداد آنها بیشتر باشد نور بیشتری تولید می کنند.

لامپ هالوژن LED مصرف برق کمی داشته و می تواند نوری با شدت و کیفیت مناسب تولید کند. این دسته از محصولات تولید گرمای کمتری دارند و استفاده از آنها سبب تولید اشعه مادون قرمز و فرابنفش نمی شود. به همین دلیل امروزه در محیط هایی که نیاز به نورپردازی داریم از این چراغ های هالوژنی می توان استفاده کرد. در واقع چراغ های هالوژنی ال ای دی همانند چراغ دکوراتیو عمل می کنند و می توانند در طراحی دکوراسیون فضا نیز نقش مهمی داشته باشند.

  • لامپ هالوژن SMD

در ساخت چراغ های هالوژنی اس ام دی از تکنولوژی چیپ های SMD استفاده شده است . طراحی آن ها به گونه ای است که مصرف انرژی کمتری دارند و می توانند نوری با کیفیت و شدت مناسب در اختیار کاربران قرار دهند. در ساختمان داخلی هالوژن اس ام دی ، آی سی هایی با پایه کوتاه قرار گرفته اند که بدون سوراخ شدن روی بورد نصب می شوند . این مسأله باعث این شده که با عبور جریان برق نور مناسبی را توزیع کنند.

لامپ هالوژن SMD گرمای بسیار کمتری تولید می کند و می توان از آن جهت تامین نور در اداره ها ، سالن های نمایش ، منازل ، ساختمان های رسمی و غیره استفاده کرد. این چراغ ها به صورت توکار نصب می شوند و قابلیت استفاده به صورت چراغ دکوراتیو را نیز دارند.

  • لامپ هالوژن COB

لامپ های هالوژنی COB همانند لامپ های ال ای دی و اس ام دی دارای قابلیت نوردهی در محیط های مختلف هستند. همچنین می توانند علاوه بر تامین نور فضا به تزیین و زیبایی آن نیز کمک کنند. به طور مثال در سالن ها می توان دورتادور سقف را با لامپ های هالوژن COB نورپردازی کرد و یا جهت تامین نور در تاترها ، سالن های کنفرانس و غیره از این لامپ ها استفاده کرد.

در ساختمان داخلی لامپ های COB از چیپ های الکترونیکی چسبیده شده روی بردهای الکترونیکی استفاده می شود . در واقع در این لامپ ها تعداد زیادی دیود روی یک صفحه قرار دارند و به صورت یک مرکز نورانی دیده می شوند.

لامپ هالوژن COB طول عمر بالایی دارد . این نوع لامپ هالوژن با داشتن مصرف انرژی پایین و طول عمر بالا در دسته محصولاتی قرار دارد که به صورت توکار قابل استفاده هستند . همچنین می توانند جهت تامین نور و تزیین فضا به کار روند.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع لامپ هالوژن با کارشناسان ما در فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنورتماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *