مقالات, مهرنور

لامپ های ادیسون

لامپ های ادیسونی

لامپ های ادیسونی

لامپ‌های ادیسون که به‌عنوان لامپ‌های عتیقه و قدیمی شناخته می‌شوند ، به لامپ‌های رشته‌ای رشته‌ای از کربن یا تنگستن اولیه یا لامپ‌های مدرن که ظاهر آن‌ها را بازتولید می‌کنند، گفته می‌شود. بیشتر این لامپ ها تولید مثل لامپ های رشته ای زخمی هستند که توسط شرکت ادیسون الکتریک در اواخر قرن بیستم محبوبیت یافت. آنها به راحتی با سیم پیچ های طولانی و پیچیده رشته های داخلی خود و با درخشش بسیار گرم زرد نوری که تولید می کنند شناسایی می شوند.

لامپ فیلامنت کربن اصلی از فروشگاه توماس ادیسون در منلو پارک

لامپ های رشته ای کربنی، اولین لامپ های الکتریکی، در سال ۱۸۷۹ به صورت تجاری در دسترس قرار گرفتند. در سال ۱۹۰۴ یک رشته تنگستن توسط الکساندر جاست و فرانجو هانامان اتریش-مجارستان اختراع شد و کارآمدتر و ماندگارتر از رشته بامبو کربنیزه شده بود که قبلاً استفاده می شد. معرفی یک گاز خنثی به پوشش شیشه ای (یا لامپ) نیز به بهبود طول عمر و روشنایی لامپ کمک کرد. برای تولید نور کافی، این لامپ‌ها نیاز به استفاده از رشته‌های بسیار طولانی داشتند و تا زمانی که رشته‌های تنگستن با کارآمدی بیشتری باقی ماندند. تجدید حیات یک لامپ درخشان قدیمی به شکل “ST”. در حالی که طراحی رشته پیچیده هرگز به طور کامل حذف نشد، نوآوری ها در بهره وری انرژی به سرعت از طراحی بسیار ناکارآمد پیشی گرفت.

با این حال، ۵۱ سال پس از اجرای طرح‌های کارآمدتر، چراغ‌های «سبک ادیسون» یا قدیمی شاهد تجدید حیات در بسیاری از مشاغل و خانه‌هایی بود که خواهان روشنایی جوی یا تم‌های قدیمی بودند.تولید لامپ های عتیقه در دهه ۱۹۸۰ توسط باب روزنزوایگ آغاز شد. او پس از تماشای عملیات نجات شروع به فروش لامپ های قدیمی کرد. تا پایان قرن بیست و یکم، زمانی که مقررات جدید نورپردازی با راندمان پایین را در بسیاری از کشورها ممنوع کرد، این نسخه‌ها بیشتر به کلکسیونرها و صاحبان خانه های قدیمی فروخته می‌شد.

تغییرات ظاهری

لامپ های خانگی به سمت لامپ‌های فلورسنت و چراغ‌های LED تغییر یافته و تقاضا برای لامپ‌های سبک قدیمی نیز افزایش یافته است. لامپ‌های رشته‌ای به سبک ادیسون در اکثر مکان‌ها به عنوان «نورپردازی تخصصی» از ممنوعیت مستثنی هستند. این لامپ‌ها همچنین همان ظاهر را حفظ می‌کنند تا سبک قدیمی خود را حفظ کنند معمولا از لامپ هایی که به شکل گلابی هستند بیشتر استفاده میشود .

می‌توانید با تعویض لامپ‌های معمولی با لامپ‌های ادیسون، فوراً ظاهری قدیمی به خانه‌تان ببخشید، اما این لامپ‌ها در هر وسیله یا اتاقی مناسب نیستند. اگر ظاهر یک لامپ ادیسونی را دوست دارید و لامپی می‌خواهید که دیده شود، هزینه‌ها و مزایای لامپ‌های ادیسون را بسنجید. آنها شیک هستند و همچنین لامپ های کپی ادیسون به طور موثر گرما و محیط لامپ های سنتی دهه ۱۹۰۰ را به تصویر می کشند.

برای وسایل خاص و سبک‌های مختلف خانه، شکل تزئینی لامپ شیشه‌ای و رشته‌های داخلی، نورپردازی به سبک ادیسون را هم برای فرم و هم برای عملکرد به یک امر ضروری تبدیل می‌کند. جزئیات برای وسایل زمانی که لامپ قابل مشاهده است و این طرح تقریباً بدون دردسر وسایل قدیمی یا ماکتی را که صاحبان خانه های ویکتوریایی، استیمپانک و سایر املاک اوایل قرن جدید دارند، می کند.

حتی خانه‌های مدرن نیز می‌توانند از لامپ‌های الهام‌گرفته از ادیسون به نفع خود استفاده کنند و وسایل شیک و خاص خود را با طرح‌های فیلامنتی پرآذین و پیچیده ادغام کنند. آنها در خانه فضای گرم تری را ارائه می دهند .گرمای ایجاد شده در فضای خانه ناشی از لامپ ادیسون از گرمای یک لامپ رشته ای فراتر رفته و فضای زندگی را راحت تر می کند. با این حال، انتظار نداشته باشید که یک لامپ ادیسونی کل اتاق را روشن کند.

مطالعه‌ای در دانشکده پزشکی هاروارد نشان می‌دهد که نور آبی که در طول‌موج‌های LED و نور سرد شایع‌تر است، الگوهای خواب را مختل می‌کند، بنابراین استفاده از لامپ‌های زرد ادیسون می‌تواند به معنای خواب آرام‌تری باشد. آنها کم نور هستند لامپ‌های رشته‌ای کپی ادیسون با لامپ‌های دارای سوئیچ دیمر قابل تنظیم هستند و نسبت به لامپ‌های LED کمتر دچار مشکلات سازگاری می‌شوند. گفتنی است، اگر یک لامپ LED ادیسون را انتخاب کنید، ممکن است با سوسو زدن مواجه شوید، حتی اگر محصول به عنوان کم نور به بازار عرضه شود. این اغلب به دلیل ناسازگاری ترانسفورماتور، فیکسچر یا سوئیچ است، نه خود لامپ.

لامپ های مقرون به صرفه

آنها به طرز شگفت انگیزی مقرون به صرفه هستند قیمت لامپ ها بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر لامپ است و لامپ های LED قیمت بالاتری دارند. با توجه به طراحی و فناوری لامپ های ادیسونی استفاده از این لامپ ها یک راه مقرون به صرفه برای افزودن زیبایی بیشتر به خانه شما است.

نقاط منفی لامپ های ادیسونی

از نقاط منفی لامپ های ادیسونی این است که  آنها شکننده هستند رشته های پر زرق و برقی که از طریق شیشه لامپ رشته ای ادیسون قابل مشاهده است، شکننده هستند و در صورت ضربه خوردن یا افتادن در معرض آسیب هستند. ممکن است استفاده از این لامپ ها در خانه هایی که بچه ها در آن بازی میکنند مناسب نباشد. آنها بازده انرژی کمتری دارند یک لامپ معمولی ادیسون به اندازه جایگزین های مدرن کارآمد انرژی نیست.

نقاط مثبت لامپ های ادیسونی

با این حال، به لطف تکامل فناوری LED، لامپ های LED ادیسون قانع کننده ای وجود دارد که دوام و کارآمدتر از رشته های رشته ای هستند. آنها همچنان نور کمتری نسبت به لامپ های LED معمولی تولید می کنند، اما رشته ها دمای رنگ گرمی را برای درخشش دلپذیر و کم مصرف در خانه شما تولید می کنند.

با توجه به نکاتی که گفته شد، می توانید انواع لامپ ادیسونی مورد نظر خود را از سایت مهرنور خریداری نمایید. فروشگاه اینترنتی مهرنور برای سهولت کار شما، چندین نمونه لامپ ادیسونی ، زیبا، کم مصرف و پرفروش موجود در بازار راداخل سایت قرارداده ایم . با کلیک روی هر تصویر یا زدن دکمه ی زیر هر آیتم، اطلاعات بیشتری از هر محصول را دریافت کنید.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع لامپ ادیسونی با کارشناسان ما در فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنورتماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *