مقالات

نحوه عملکرد هیتر برقی

هیتر برقی صنعتی | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

هیتر یا همان بخاری، نوعی سیستم گرمایشی صنعتی است که در محیط‌های صنعتی به منظور تامین گرمایش محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. هیترهای برقی انواع مختلفی دارد که یکی از آن‌ها، هیتر برقی فن دار تک فاز است. هیتر برقی فن دار تک فاز ویژگی‌هایی دارد که این محصول را به یک وسیله گرمایشی پرکاربرد صنعتی و تجاری تبدیل کرده است. عملکرد این محصول چگونه است و چه ویژگی‌هایی دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، ما را در ادامه متن همراهی کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی مانند هیتر برقی صنعتی فن دار با فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج تماس بگیرید.

ویژگی های هیتر برقی صنعتی

این هیترهای برقی، قدرت گرمایشی بالایی دارند و بسیار پرکاربرد برای استفاده در محیط‌های صنعتی و تجاری هستند. طراحی و تولید هیترهای برقی صنعتی تک فاز، به شکلی است که این محصول مقاومت بسیار بالایی در تولید گرما در شرایط سخت داشته باشد. یکی دیگر از کاربردهای این هیترها، پیشبرد فرآیندهای صنعتی است. در مثال این ویژگی می‌توان به استفاده برای خشک کردن مواد در فرآیندهای تولید و ساخت اشاره کرد. برای مثال در صنعت کاغذسازی، تولید پارچه و …  از هیتر برقی فن دار برای خشک کردن مواد و رفع رطوبت استفاده می‌کنند.

 گرمایی که توسط این دستگاه تولید می‌شود، بوسیله یک فن دمنده با سرعت بالا به محیط اطراف منتقل می‌شود. وجود این ویژگی در هیترهای برقی باعث می‌شودکه گرما به صورت یکنواخت در قسمت‌های مختلف محیط پخش می‌شود.

اگر قصد خرید یک هیتر برقی صنعتی فن دار دارید، بهتر است هیتری انتخاب کنید که دارای امکان تنظیم سرعت فن باشد. البته ناگفته نماند که هرچه سرعت فن بیشتر باشد، هوای گرم با سرعت بیشتری در محیط توزیع می‌شود. امکان کنترل تنظیم توزیع و سرعت گرما این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که با تنظیم دما و سرعت هیتر بتوانند مقدار گرمایی را که نیاز دارند، تامین کنند. این ویژگی موجب جلوگیری از مصرف بی‌اندازه انرژی می‌شود.

هیتر برقی صنعتی | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

نحوه کار هیتربرقی تک فاز

انرژی‌ای که برای تولید گرما در این دستگاه مورد استفاده قرار می‌گیرد، از طریق انرژی برق تامین می‌شود. نحوه کار این دستگاه به این صورت است که انرژی برق را به انرژی گرمایی تبدیل کرده و به محیط اطراف انتقال می‌دهد. از مزیت‌هایی که برای این هیترهای برقی صنعتی تک فاز می‌توان نام برد، این است که این هیترها هیچ گونه مواد شیمیایی و گاز سمی را وارد فضای داخلی ساختمان نمی‌کنند. به همین دلیل می‌توان گفت گرمایی که بوسیله هیترهای برقی تولید می‌شود، کاملا پاک و بدون آلودگی است.

معیار مناسب برای استفاده از هیتر های برقی در محیط‌های صنعتی ، عدم تولید آلودگی بوسیله این هیترهاست. زیرا یکی از معضلات ساختمان‌های صنعتی، از وجود آلودگی در فضای داخلی ساختمان است. هیترهای برقی فن دار به علت عدم تولید آلودگی و منتشر نکردن گازهای سمی و گازهای گلخانه‌ای در فضا، یکی از سیستم‌های گرمایشی سازگار با محیط زیست به حساب می‌آیند.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور  در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *