مقالات

علم الکترونیک و تفاوت آن با الکتریک

خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی | تجهیزات و لوازم الکترونیکی در فروشگاه لوازم الکترونیک مهرنور

در دنیای امروز، الکترونیک و الکتریک هردو نقش مهمی در اختراع و اکتشافات جدید داشته است. از وسایل ساده خانگی گرفته تا پیچیده ترین تکنیک های فضایی، همه از تکنولوژی الکترونیکی استفاده شده‌اند. در واقع می‌توان گفت صنعت مدرن بدون الکترونیک و تکنولوژی های وابسته به آن عکلا بی استفاده خواهد بود. به عبارتی، الکترونیک یک رشته بوده که به بررسی عملکرد انواع قطعات الکترونیکی می‌پردازد. در ادامه متن به توضیح مختصری درباره تفاوت علم الکترونیک و الکتریک می‌پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی با فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک مهرنور  تماس بگیرید

خرید اینترنتی و تفاوت لوازم الکتریکی و الکترونیکی

مردم عادی این چنین تصور می‌کنند که الکترونیک و الکتریک هردو یک معنی دارند و فعالیت‌های یک شاخه علمی می‌باشند. اما در واقعیت چنین نیست. الکترونیک به معنی استفاده از ابزار الکتریکی است که عملکرد آن‌ها با استفاده از کنترل جریان الکترون‌ها یا ذرات باردار الکتریکی می‌باشد. همانند لامپ، ربات، وسایل برقی و … که به عبارتی مطالعه محض این گونه وسائل یکی از شاخه های فیزیک به حساب می‌آید. هرچن که طراحی و ساخت مدارهای الکتریکی جزو زیرشاخه‌های رشته مهندسی برق، الکترونیک و کامپیوتر محسوب می‌شود. امروزه بسیاری از افراد برای راحتی کار خود، از خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی استفاده می‌کنند.

برخی قطعات الکترونیکی

از انواع قطعات الکترونیکی می‌توان به مقاومت‌ها، خازن‌های الکتریکی، تقویت کننده‌ها، آنتن‌ها، انواع دیودهای نوری، سیم ها، منابع تغذیه، فیوز، ترنسفورماتور، میکروفون، بلندگو، آمپرسنج، گالوانومتر، اهم سنج، ایسلوسکپ، انواع لامپ ال ای دی، انواع لامپ کم مصرف و دیگر لامپ ها، هیتر، موتور، سوئیچ ها، ترانزیستور ها،  القاگر و دیگر وسایل این چنینی اشاره کرد.

خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی | تجهیزات و لوازم الکترونیکی در فروشگاه لوازم الکترونیک مهرنور

تفاوت الکترونیک و الکتریک

همانطور که گفتیم، الکترونیک به مطالعه و استفاده از وسایل الکتریکی گفته می‌شود که با کنترل جریان الکترون‌ها یا ذرات باردار الکتریکی دیگر کار می کند.

سال‌های زیادی است که عبارت “الکترونیک” دائما در میان اقشار مختلف مردم مورد استفاده قرار می‎گیرد. این امر موجب شده است که هر فرد برداشت خود را از این علم و یا موارد به کار رفته در آن داشته باشد. اکثرا برداشت‌ها و تعاریفی که از این عبارت مطرح شده، درست نبوده و این برداشت‌های ظاهری نمی‌تواند نیاز روز افزون  صنایع را به الکترونیک به طور کمل مطرح کند. خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی می‌تواند جایگزین مناسبی برای انواع خریدهای حضوری باشد.

به گستره‌ای از الکتریسیته، الکترونیک گفته می‌شود که با حرکت الکترون‌ها در انواع مدارهای نیمه هادی سر و کار دارد. در دنیای پیشرفته امروز، الکترونیک، راهگشای تمام شگفتی‌های جهان است و اکثر علوم موجود پیوند خورده است. از وسائل ساده خانگی تا پیچیده ترین تکنیک های فضایی از این تکنولوژی فراگیر استفاده شده و امروز صنعت مدرن بدون الکترونیک و تکنولوژی های وابسته به آن عملا غیر قابل استفاده می‌شود. الکترونیک یک رشته بوده و بررسی کارکرد قطعات الکترونیکی در انواع شرایط مختلف را بر عهده دارد. به مجموعه کلی برق الکترونیک گفته می‌شود و الکترونیک زیر مجموعه علم الکترونیک است.

درباره مهرنور و خرید اینترنتی لوازم الکترونیکی

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکترونیک مهرنور ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم  و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *