مهرنور

نکات مهم در خرید چراغ مطالعه

نکات مهم برای خرید چراغ مطالعه

نکات مهم در خرید چراغ مطالعه

هر چند خرید چراغ مطالعه آسان به نظر می‌رسد، اما با توجه به اهمیت نور مناسب و فاصله کم این چراغ‌ها تا افراد، انتخاب مدل مناسب آن از اهمیت ویژه‌ای بر خوردار است . مهمترین نکاتی که در هنگام خرید یک چراغ مطالعه خوب و کارآمد باید در نظر داشته باشید را در این مقاله به شما میگوییم .

۱- تعیین نور مناسب

پیش از خرید لامپ، باید نوع کاربرد این چراغ‌ها را مشخص کنید. اگر قصد خرید چراغ برای کار با لپتاپ و یا مطالعه و درس خواندن دارید، یک لامپ با روشنایی بیش از ۵۰۰ لومن، مناسب است. اما اگر قصد طراحی، نقشه کشی و یا هر فرآیندی که جزئیات در آن اهمیت دارد را دارید، باید سراغ لومن‌های بیشتر بروید.

استفاده از لامپی با نور فلیکر (چشمک زن) در زمان کار و مطالعه به چشم آسیب می‌رساند و موجب سردرد و میگرن شده و همچنین بر روی تمرکز به شدت تاثیر منفی دارد. لامپی مناسب است که نوری ثابت و یکنواخت بتاباند. توصیه می‌شود که از لامپ‌های ال ای دی LED-SMD بدون فلیکر استفاده شود.

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید لامپ مناسب باید در نظر داشت، عدم خرید لامپ با نور آبی زیاد است. نور آبی قوی‌ترین نور مرئی است و به سهولت پراکنده شده و موجب خستگی و کاهش تمرکز می‌شود. نور آبی موج کوتاه، هنگام رسیدن به شبکیه چشم انسان می‌تواند بسیار تهاجمی باشد و اثرات سوئی بر روی چشم ایجاد کند. لامپی مناسب است که نور آبی کمی بتاباند.

۲- قابلیت تنظیم

دومین ویژگی مهم یک چراغ مطالعه خوب و کاربردی، قابلیت تنظیم کلاهک، بازویی و شدت نور است. اگر یک چراغ مطالعه غیرقابل انعطاف داشته باشید، تامین نور مناسب چالش برانگیز خواهد شد. یک مدل مناسب باید امکان تنظیم و تغییر موقعیت، برای تاباندن نور در جهت‌های مختلف را داشته باشد.

۳- اندازه میز

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید، اندازه میز است. هر چقدر ابعاد میز بزرگتر باشد، نیاز به نور قوی‌تری دارید. همچنین اگر قصد دارید از چراغ در هنگام کار با کامپیوتر و لپتاپ استفاده ‌کنید، نور بیشتری نیاز دارید. بنابراین حتماً پیش از خرید فضایی که قصد قرار دادن چراغ مطالعه بر روی آن را دارید در نظر بگیرید تا مدل نامناسبی نخرید.

مدل‌های پرفروش چراغ مطالعه

چراغ مطالعه دانش آموزی

این نوع چراغ، معمولاً در زمان مطالعه کتاب و درس خواندن به کار می‌رود. یک چراغ مطالعه دانش آموزی خوب، باید جمع و جور و انعطاف پذیر باشد. چراغ رومیزی دانش آموزی در مقایسه با مدل‌های دیگر ابعاد کوچکتر و رنگ‌های فانتزی‌تری دارد.

چراغ مطالعه مهندسی

این مدل چراغ‌های رومیزی بسیار پرکاربرد هستند و با توجه به بازویی و بدنه قابل انعطاف، در مشاغل بسیاری به کار می‌روند. آرایشگران، معماران و نقشه کش‌ها، پزشکان، دانشجوها، دانش آموزان و افراد بسیار دیگری می‌توانند از چراغ‌های مهندسی استفاده کنند.

چراغ مطالعه گیره‌ای و کلیپسی

کمبود فضا بر روی میز یک چالش جدی در محیط کار و خانه است. امروزه اکثر میزها، شامل یک سیستم کامپیوتری، تعدادی کتاب و… می‌شوند، بنابراین ممکن است دیگر فضای کافی برای قرار دادن چراغ‌های رومیزی نباشد، در این حالت می‌توانید از مدل‌های گیره‌ای و کلیپسی استفاده کنید. این مدل‌ها به کناره‌های میز وصل می‌شوند و می‌توان در جهت‌های مختلفی آنها را تنظیم کرد.

چراغ مطالعه شارژی

در نمونه‌هایی که اخیراً به بازار عرضه شده‌اند، بعضی از مدل‌ها امکان شارژ شدن دارند. چراغ شارژی شامل یک باتری می‌شود و می‌توان آن را با وصل کردن به پریز و یا استفاده از باتری شارژ شده، روشن کرد. این مدل‌ها امکان شارژ شدن دارند و معمولاً از لامپ‌های LED و SMD در آنها استفاده شده است.

چراغ مطالعه مدرن و کلاسیک

اگرچه کاربرد و ساختار کلی تمامی چراغ مطالعه‌ها یکسان هستند، اما با توجه به تاثیر این چراغ‌ها در زیباسازی و طراحی اتاق کار در محیط‌های اداری و منازل، ظاهر و رنگ این چراغ‌ها بسیار اهمیت دارد. این چراغ‌ها با طراحی و ساختارهای بسیار متنوع، کلاسیک و مدرن به بازار عرضه شده‌ است.

درباره مهرنور الکتریک

فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور واقع در کرج نمایندگی نمانور میباشد که فروشنده ارزانترین کالای برق و لوازم الکتریکی در کرج است . برای خرید انواع لوازم الکتریکی در کرج میتوانید از فروشگاه آنلاین مهرنور انواع لامپ گارانتی دار ، چراغ مطالعه ، چراغ سقفی پرنور ، مهتابی ، ال اید دی ، هالوژن های ارزان و …. را به قسمت سبد خرید خود اضافه کرده و در صورت نداشتن قیمت با کارشناسان فروش در الکتریکی مهرنور تماس بگیرید . برای خرید و قیمت انواع چراغ مطالعه با فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور در کرج تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *