مقالات

پریز ارت دار یا همان محافظ دار چیست؟

پریز برق محافظ دار | خرید پریز برق محافظ دار | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی مهرنور در کرج

در صنعت برق از ابزار زیادی برای افزایش ایمنی جهت کار با وسایل برقی استفاده می‌کنند. در هنگام استفاده از پریزهای برق، ممکن است مشکلات زیادی مانند برق گرفتگی برای افراد بوجود می‌آید. برای پیشگیری از بوجود آمدن این مشکل، از پریز های برق محافظ دار یا همان ارت دار استفاده می‌کنند. حال باید بدانیم که مفهوم این واژه این چیست و چه کاربردی دارد؟ برای دریافت این اطلاعات ما را در ادامه متن همراهی کنید. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی مانند پریز برق محافظ دار به فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج مراجعه کنید.

پریز برق محافظ دار یا همان ارت دار

پیش از تعریف پریز برق محافظ دار یا ارت دار، بهتر است بدانیم که ارت چیست و چه کاربردی دارد؟ ارت در لغت به معنی زمین است اما در صنعت برق از این واژه به معنی سیم اتصال به زمین استفاده می‌کنند. بیشتر وسایل برقی با بدنه فلزی ساخته می‌شوند و می‌دانید که فلز رسانای خوبی برای جریان برق است و این موضوع نیز بسیار خطرناک است. با این فرض، اگر شما یک دستگاه الکتریکی داشته باشید، همیشه خطر برق دار شدن دستگاه وجود دارد. در این قسمت، سیم ارت نقش مهمی ایفا می‌کند. این سیم در رنگ های مختلفی مانند سبز، زرد و …. وجود دارد.

پریزمحافظ‌دار

پریز های برق ارت دار یا محافظ دار ، با استفاده از ترمینال دو پیچ موجب افزایش حفاظت می‌شود. امروزه در همه ساختمان ها سیم ارت وجود دارد. به عبارتی می‌توان گفت پریز ارت دار پریزی است که به جز محلی برای اتصال سیم فاز و نول، امکان متصل کردن سیم ارت را نیز فراهم می‌کند. این ویژگی می تواند مفید باشد و باعث کاربرد بیشتر پریز ارتدار شود. پریز های ارت دار در ابعاد مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور، ارائه دهنده انواع پریز های برق محافظ  دار برای شما عزیزان می‌باشد. شما می‌توانید برای خرید این پریزهای برق محافظ‌دار به فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور مراجعه کنید. این فروشگاه بخش فروش اینترنتی هم دارد که با مراجعه به ای بخش می‎توانید سفارش خود را ثبت کنید.

پریز برق محافظ دار | خرید پریز برق محافظ دار | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی مهرنور در کرج

کاربرد کابل ارت در سیم کشی ساختمان

کابل های ارت در سیم کشی پریزهای ساختمان مشاهده و قابل استفاده است. ممکن است در سیم فاز سیم کشی های ساختمان، خرابی بوجود آید؛ برای مثال بدنه سیم فاز خورده شده باشد، می تواند باعث اتصال شده و حتی باعث سوختن سیم کشی شود. وجود سیم یا کابل ارت می‌تواند از این نوع اتصالات جلوگیری کند. سیم ارت می‌تواند جایگزین مناسبی برای سیم منفی شود سیم مثبت را به سمت خروجی هدایت کند. امروزه در سیستم های برق کشی ساختمان از سیم یا کابل ارت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد. برای خرید پریز برق محافظ دار با کارشناسان ما در فروشگاه لوازم الکتریکی مهرنور تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *