مقالات

کاربرد انواع بخاری برقی

بخاری برقی ایستاده فن دار | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

مدت زمان زیادی است که از انواع بخاری‌های برقی به عنوان یک وسیله گرمایشی و منبع حرارتی در منازل استفاده می‌شود. این بخاری‌ها از نیروی برق برای تامین انرژی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. بخاری و یا هیتر‌های برقی انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب به معرفی کاربرد انواع آن‌ها می‌پردازیم. برای خرید و اطلاع از قیمت انواع تجهیزات و لوازم الکترونیکی مانند انواع بخاری برقی فن دار و ایستاده با فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور  در کرج تماس بگیرید.

انواع بخاری برقی ایستاده

این بخاری‌ها محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند. از دلایلی که این منبع گرمایشی را محبوب کرده است، هزینه کم و نگهداری آسان آن نسبت به سایر منابع گرمایشی است. کارکرد بخاری برقی ایستاده اینگونه است که با تبدیل کردن انرژی برقی به انرژی گرمایی، گرمای مورد نیاز را برای محیط فراهم می‌کند. انواع این هیتر‌ها برای کار کردن، از مکانیسم‌های انتقال حرارت مختلفی مانند همرفتی، تابشی و یا رسانش استفاده می‌کنند. در ادامه مطلب  به بررسی عملکرد انواع آن‌ها می‌پردازیم.

بخاری برقی ایستاده تابشی

همان طور که از نام این بخاری برقی ایستاده مشخص است، اساس کار آن‌ها براساس تابش گرماست. درون این بخاری‌ها المنت‌هایی وجود دارد که با ملتهب و گرم شدن، موجب تابش مادون قرمز شده و محیط را گرم می‌کند. به منظور تابش بهتر انرژی حرارتی، سطح داخلی بخاری را با یک صفحه آلومینیومی می‌پوشانند. در ابتدای ساخت این بخاری‌ها، آن‌ها تا شعاع یک متری خود را گرم می‌کردند. در ادامه روند تولید آن‌ها با اضافه کردن صفحات تابشی، میزان گرمایش محیط را اافزایش داده‌اند.

اکثر منابع گرمایشی و گرمکن‌های برقی از فرآیند همرفت( گردش هوا در اتاق) استفاده میکنند؛ اما برخی از آن‌ها بر اساس گرمایش تابشی کار می‌کنند. این نوع هیترهای برقی برای زمانی مناسب هستند که از فضا به مدت کمی استفاده می‌شود. چرا که فقط محیط کوچکی از اطراف خود راگرم کرده و توانایی گرمایش کل اتاق را ندارند.

بخاری برقی ایستاده فن دار | فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی ) مهرنور در کرج

بخاری برقی فن دار

این بخاری برقی ایستاده نیز بوسیله المنت‌های حرارتی کار می‌کنند. انتقال حرارت در بخاری‌ برقی‌های تابشی توسط صفحه آلومینیومی انجام می‌گیرد؛ در حالی که این انتقال حرارت در بخاری های فن داربوسیله فن انجام می‌گیرد. در این نوع بخاری برقی‌ها یک ترموستات برای تنظیم درجه حرارت وجود دارد. سنسور خاموش، از دیگر ویژگی‌های این بخاری است که وجود آن موجب می‌شود در صورتی که بخاری بیش از اندازه گرم شود، به صورت اتوماتیک خاموش شود. این امر باعث بالارفتن ایمنی این نوع بخاری نسبت به بخاری برقی تابشی می‌شود.

هیتر کانوکتور

اندازه این بخاری برقی ایستاده در مقایسه با دو نوع قبلی، بزرگتر است. به همین دلیل برای گرم کردن محیط‌های بزرگ مناسب هستند. فرآیند تابش در این بخاری‌ها توسط تابش انجام می‌گیرد اما باید گفت که روشن کردن فن آن اختیاری است. یکی از مزیت‌های این بخاری، بی صدا بودن آن است.

کرسی برقی

برای ما ایرانیان، کرسی برقی تنها یک وسیله گرمایشی نیست؛ بلکه یادآور خاطرات کودکی که اعضای خانواع دور هم جمع شده و به داستان های شیرین پدربزرگ و مادربزرگ گوش می دادند نیز می‌باشد. اما با پیشرفت تکنولوژی، از انواع برقی آن‌ها به جای مدل‌های قدیمی استفاده می‌شود. مزیت این کرسی های برقی این است که خطر مسمومیت با گاز مونو اکسید کربن را ندارد. در این نوع بخاری برقی برای تأمین انرژی حرارتی از لامپ، المنت و یا گاز استفاده می شود که نوع المنتی، مطمئن ترین و کم خطر ترین آن است. یک ترموستات نیز در آن وجود دارد که به صورت اتوماتیک وضعیت دستگاه را با توجه به دما تعیین می کند.  این بدان معناست که در صورت داغ شدن بیش از حد المنت‌ها، دستگاه به صورت خودکار قطع می‌شود. از این رو ایمنی این بخاری برقی ایستاده افزایش می یابد.

درباره مهرنور

شما عزیزان می‌توانید خرید تجهیزات الکترونیکی خود را در فروشگاه اینترنتی مهرنور ثبت کرده و در سریع ترین زمان ممکن آن را دریافت کنید. این فروشگاه همواره در تلاش است تا با ارائه بهترین لوازم الکترونیکی با قیمت مناسب رضایت شما عزیزان را فراهم آورد. فروشگاه اینترنتی لوازم الکتریکی ( برقی )  مهرنور  در کرج ، با امکان خرید آنلاین و اینترنتی در سراسر ایران و حضوری در کرج ، ارائه دهنده انواع لوازم  و تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *